Bambi & Birdy

Bambi & Birdy

Montag, 1. Dezember 2014

hello december, thoughts on chronic illness and a polish chocolate cake!

hi there



Hello December, 

nice to meet you! I'm laying in bed, sick, right now, as I do A LOT. And I am tired. Not only of not being healthy, but of always being frustrated and angry about being sick. So, for this beautiful month of December 2014, I decide to give up. I decide that I'm worth something even if I can't do anything a lot of the time. I decide that my life has meaning, even if I spend approximately a third of my days in bed. I decide that my life can be a success even if I don't have a college degree at 24 and generally am forced to take it slow. And most of all: I decide to not hate myself, my body, God/fate any more for all the things that I cannot do. I give up in the best possible sense and this month, I'll be content anyway. 

Hallo Dezember,

schön dich kennen zu lernen! Ich bin krank und liege im Bett, wie SO OFT. Und ich bin es leid. Nicht nur, nicht gesund zu sein, sondern ich bin es leid, ständig frustriert und wütend darüber zu sein, dass ich nicht gesund bin. Deswegen habe ich entschieden diesen wunderschönen Monat, Dezember 2014, aufzugeben. Ich entscheide, dass ich etwas wert bin auch wenn ich oft nichts machen kann. Ich entscheide, dass mein Leben Sinn hat, auch wenn ich ca. ein Drittel meiner Tage im Bett verbringen muss. Ich entscheide, dass mein Leben ein Erfolg sein kann, auch wenn ich mit 24 noch keinen Abschluss habe und gezwungen bin es in meinem Leben langsam angehen zu lassen. Aber vor allem entscheide ich, mich, meinen Körper, Gott/das Schicksal nicht mehr zuverfluchen, wegen all der Dinge, die ich nicht machen kann. Ich gebe auf, im besten Sinne und entscheide zufrieden zu sein; trotzdem.




250g butter
2 cups sugar
3 tbl. spoons cocoa powder
1,5 cups water
4 eggs
2 cups flour
3/4 pck. baking powder

-boil butter with sugar, cocoa and water and let cool a bit
- add first eggs, then flour and baking powder
- bake 60 min at 175*
- if you feel like it, pour melted chocolate over it
-enjoy!!!











250g Butter
2 Tassen Zucker
3 EL Kakaopulver
1,5 Tassen Wasser
4 Eier
2 Tassen Mehl
3/4 Pck. Backpulver

-Butter, Zucker, Kakaopulver und Wasser aufkochen und ein wenig abkühlen lassen
- dann der Reihe nach Eier, Mehl und Backpulver hinzufügen
- ca. 60 Minuten bei 175* backen
- nach Belieben mit Kuvertüre überziehen



3 Kommentare:

Merci hat gesagt…

HUm yummyyy !! :)

Unknown hat gesagt…

Great cake, thanks for the recipe! Hope you are getting better soon! :)

Carmen Varner hat gesagt…

I'm 24 with a college degree & it didn't get me very far. It actually made me feel more lost. Please don't feel bad about that. Sending you positive thoughts. :] // ▲ itsCarmen.com ▲