Bambi & Birdy

Bambi & Birdy

Samstag, 7. September 2013

Let's meet...Nirhtak!





Let's meet...unsere Freundin Nirhtak.
Sie ist eine intelligente, gefühlvolle Frau, ohne die unsere Welt nicht dieselbe wäre.

Let's meet....our friend Nirthak.
She's an intelligent, thoughtful women, without whom our world wouldn't be the same.

Here I came to the very edge where nothing at all needs saying...and every day on the balcony of the sea wings open fire is born and everything is blue again like morning.  -Pablo Neruda-

Interview mit Nirthak:
Interview with Nirthak:

Was ist deine Lieblingsstadt?

Lieblings- gibt es nicht! Von den Städten, die ich in meinem Leben besucht habe, haben mich Rom, Weimar und Stockholm sehr begeistert... und mein Herz hängt am Ruhrgebiet!

What is your favorite city?

there is no favorite... of the cities I have visited in my life Rome, Weimar und Stockholm have got me... my heart belongs to the Ruhrgebiet!

Du wanderst aus und kannst nur 3 Bücher mitnehmen. Welche wählst du?

Marcelo Figueras - Kamtschatka
Nick Hornby - A Long Way Down
Gedichte von Hilfe Domin
Harry Potter und der Gefangene von Askaban (außer Harry Potter gilt als ein Buch, dann all!)

You emigrate and have only space for 3 books which would you choose?

Marcelo Figueras - Kamtschatka
Nick Hornby - A Long Way Down
Poems from Hilde Domin
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (but in case Harry Potter counts as one: all!)

Was sind deine Lieblingsalben?

Bright Ees - I´m wide awake it´s morning
Led Zeppelin - Physical Graffiti
Damien Rice - O
Foo Fighters - The Colour and the Shape

Favorite albums:

Bright Eyes - I´m wide awake it´s morning
Led Zeppelin - Physical Graffiti
Damien Rice - O
Foo Fighters - The Colour and the Shape

Glaubst du an Gott? Wenn ja, an welchen?

Mich verwundert, dass die Menschen sich auf den Begriff Gott einigen und sich dann doch streiten. ich habe schon Dinge erfahren, die es mir nicht ermöglichen, an so was wie Gott zu glauben. Ich habe schon Dinge erfahren, die mich an so was wie Gott glauben, lassen. Vor allem glaube ich aber, dass die Menschen an sich selber glauben können und dass das gut ist und auch einiges kann!

Do you believe in God? And if yes: which one?

I´m astonished that people agree with the term God while fighting for it. I have suffered things that don´t allow the possibility of God. I have experienced things that male me believe in God. Bt first and foremost I believe that people are able to believe in themselves and that this is good and can do a lot!


Wenn du eine Superkraft wählen könntest, welche wäre es?

Fliegen


What would be your superpower if you could choose one?

flying


Was sind deine Lieblingsgerüche?

Mein Hund
Frischer aufgebrühter Kaffee


What are your favorite smells?

My dog
Fresh coffee


Was wäre deine letzte Mahlzeit auf Erden`

Irgendwas mit Käse


What would your last supper be?

Something with cheese


Kaffee oder Tee?

Beides... Kaffee am Morgen


Coffee or Tea?

Both...coffee in the morning


Was würdest du deinem 14 jährigen Ich mit auf den Weg geben?

Angst, vor etwas, etwas zu sein, etwas nicht zu sein oder etwas zu verlieren ist ein Gefühl. Es kommt, es geht, lass niemals zu, dass es dich oder dein Handeln zu sehr einschränkt!


What advice would you give your 14 year old self?

Fear, of something, to be something, not to be something or to lose something is a feeling. It comes, it goes away, don´t ever let it confine you or your actions too much.

Danke Nirhtak!

Thanks Nirhtak!





Keine Kommentare:

Es ist ein Fehler bei diesem Gadget aufgetreten.